Hisap Shisha Lebih Merbahaya Daripada Merokok...

smokaaa till the end..
Terdapat beberapa mitos yang mengatakan menghisap shisha(gambar gugel diatas) adalah kurang merbahaya berbanding dengan menghisap rokok biasa.Atas sebab mitos inilah yang mendorong wanita-wanita atau gadis2 lebih cenderung menghisap shisha berbanding rokok biasa.
 

Tapi,sebenarnya mitos adalah mitos.Kajian yang dilakukan mendapati menghisap shisha lebih merbahaya berbanding rokok biasa.

Sesetengah orang anggap bila perempuan ataupun gadis-gadis melayu yang menghisap rokok tu terus meletakkan tanggapan perempuan atau gadis tersebut jahat,buruk dan nampak liar sehinggakan golongan ini lebih memilih untuk menghisap shisha yang kononnya nampak lebih sopan.Tapi kesannya adalah lebih buruk berbanding merokok.

Aku lebih mengfokuskan kepada kaum hawa kerana kaum2 hawa yang betul2 ketagih merokok ni tak ramai,selalunya diorang ni lebih kepada suka-suka.So,masih ada masa untuk berhenti.Untuk kaum adam lak,takde gunenyerpun nak nasihatinyer.Korang dah hardcore.Lagupun paru-paru korang kuat.


p/s : Kalau korang tak dapat nak berhenti hisap shisha,silalah menceburkan diri dalam menghisap rokok,kerana merokok kurang merbahaya berbanding shisha. 

0 COMMENT:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...