FLAT SRI PERAK YANG ADA SUNGAI DIHALAMAN RUMAH.....

SALAM n SLAMAT PAGI...eh dok rmh flat pun boleh banjir???
tajuk di atas jelas tak??ok saya trus sambung crita la ye...masalah ini telah berlaku di rmh sy la selepas beberapa hari kontraktor menukar meter air baru..tak tau la plak kontraktor tu buat cincai2 je..maka terjadinya kerosakan pada paip yg ditukar itu.....da 5 bln sy komplen tpi masih x de tindakan jugak dr pihak berkaitan...sila saksikan pic ini..

 meter bru yang dipasang dan dikatakan laju nombornya
 berputar @ naik (pakcik jiran sbelah cakap la)
timba yang digunakan untuk menakung air....hohoho 
kulat pun da tumbuh mcm kt batu sungai....huhuhu
 merosakkan pemandangan rumah yang hensem ni....
dan ianya merebak ke rumah jiran yang len...
(makcik jgn marah saya,saya x bersalah dlm hal ini)

diantara problem2nye aku skg ni

1)asal nak isi air dlm baldi atau nak membasuh kt washing mesin mesti mau bukak pili kt luar...
2)bila da bukak pili tuh mula la air meleleh kluar dari meter tuh...
3)maka terpaksa la tggu dlm 45min bru blh tutup pili tu(mesin basuh benti)..
4)nak basuh pinggan mangkuk, masak air maka terpaksa la kuar dpn rmh bukak pili ni lagi
5)terpaksa la aku sikat rambut aku blik bila nak kuar beberapa tapak dari rumah...hahahha
6)bayangkan bil air aku sehingga rm40-50 sbulan (padahal aku sorang2 je duduk)
7)tu blum masuk lagi budak2 kecik yg tinggal berhampiran suka sangat bukak pili ni biler aku x de kt rmh (diorang berkempen mogok biler aku x bwk balik gula2)..nasib bek korang comel n cantik2 tu yg aku blh senyum lagi tuh...hehehe
8)yela komplen pakai mulut ke pejabat trettt diorang mmg x guna la..


LAST_LAST AKU NGAN OM REPAIR SENDIRI ABIS CRITA....bermodalkan RM 10 je bli bahan2nye....kui kui kui...kerana RM10 jalan penyelesaiannye aku rugi rm 40 sebulan...(5 bulan x 40 ) = RM200!!!!....hahahahaha


p/s : Alhamdulillah rase lega da x payah kuar masuk rmh sbb nak on kan pili tuh....(ak berjaya menjadi BERAT TULANG)...hehehe..

0 COMMENT:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...